كيش

۱۰۱ بازديد

تور كيش يكي از پرطرفدارترين تورهاي گردشگري داخلي است. اگر شما هم مي‌خواهيد سفري به اين جزيره داشته باشيد، بهتر است در مورد هزينه‌ها هم چيزي بدانيد.

كيش براي اكثر گردشگران با سليقه‌ها و علاقه‌هاي مختلف يك مقصد ايده‌آل است؛ از افراد شيفته مراكز خريد مدرن و تفريحات هيجان‌انگيز و مفرح گرفته تا افرادي كه به دنبال يافتن مكاني زيبا و آرامش‌بخش هستند. استراحت و تفريح در سواحل نقره فام و مرجاني مرواريد خليج فارس كه مأمن ماهي‌هاي رنگارنگ و زيبا هستند و دريايي با آبي به زلالي اشك چشم، هر گردشگري را براي سفر به اين جزيره كه يكي از قطب‌هاي مهم گردشگري كشور است، ترغيب مي‌كند.

از سوي ديگر در سال‌هاي اخير زمينه استفاده از تفريحات جذاب و لذت‌بخشي در اين جزيره ايجاد شده كه برخي از آن‌ها تنها مختص كيش هستند. تمام اين موارد باعث مي‌شود هر فردي وسوسه شود، حتي براي يك بار هم شده، سفري به اين جزيره داشته باشد. سفر به كيش در بهترين زمان ممكن باعث مي‌شود بيشترين بهره را از سفر خود ببريد؛ البته بهترين زمان سفر به اين جزيره بسته از هدف شما از سفر به آن متفاوت است و براي همه افراد يكسان نيست. در ادامه به بررسي اين موضوع از ابعاد مختلف مي‌پردازيم

بهترين زمان از نظر آب و هوا

كيش

مناسب‌ترين زمان براي سفر به كيش از اوايل دي ماه تا اواخر فروردين (نهايتا اواخر ارديبهشت) است؛ البته ممكن است حتي در ماه فروردين (پرمسافرترين ماه در كيش) هم گرماي هوا براي برخي از افراد قابل تحمل نباشد. در ارديبهشت ماه هم كه هنوز رطوبت هوا آنچنان زياد نشده، آب  دريا سرد است و گاهي‌ اوقات نسيم باد خنك در شب‌ها هواي اين جزيره را بهاري مي‌كند.

 در اين ماه‌ها هواي كيش در بهترين حالت است و مناسب‌ترين مكان براي تجربه هواي بهاري در زمستان است؛ البته در كل هواي كيش اغلب اوقات گرم و مرطوب است؛ اما در اين ماه‌ها دما و رطوبت جزيره به حداقل ميزان خود مي‌رسد. متوسط دماي كيش در اين ماه‌ها معمولا بين ۱۹ تا ۲۲ درجه متغير است. چنانچه براي لذت بردن از دريا و ساحل‌ بي‌نظير كيش مي‌خواهيد به اين جزيره سفر كنيد، تابستان اصلا فصل مناسبي است؛ زيرا گاهي اوقات رطوبت هوا در اين فصل به ۱۰۰ درصد هم مي‌رسد و حتي نفس كشيدن براي شما دشوار مي‌شود. در ضمن در ماه‌هاي آذر و دي باران‌هاي سيل‌آساي اين جزيره را نيز تجربه كنيد

بهترين زمان براي شركت در رويدادهاي فرهنگي جزيره

جشنواره تابستاني كيش

درست است از نظر آب و هوا تابستان به هيچ وجه فصل مناسبي براي سفر به كيش نيست؛ اما جشنواره تابستاني كيش كه هر سال از تاريخ ۱۵ تير تا ۱۵ شهريور در اين جزيره برگزار مي‌شود باعث شده است حتي در تابستان هم مسافران زيادي راهي اين جزيره شوند.

برپايي برنامه‌هاي شاد و مفرح مانند برنامه‌هاي متنوع ورزشي، كنسرت‌ها، جنگ‌هاي شبانه، تئاتر، نمايش نمايش، برپايي كارناوال‌هاي شادي، اهداي ميليون‌ها جايزه نقدي و غيرنقدي، آذين‌بندي خيابان‌هاي كيش كه زيبايي آن‌ها را مخصوصا شب‌ها دو چندان مي‌كند، باعث شده است تعداد زيادي از گردشگران داخلي و حتي خارجي در زمان برپايي اين جشنواره به كيش سفر كنند.

كارناوال هاي شادي جزيره كيش

برنامه و خدمات اين جشنواره كه در تابستان ۹۷ هم برگزار خواهد شد، به شرح زير است:

  • ارائه تخفيفات ويژه در مراكز خريد
  • جشنواره آبنبات چوبي براي كودكان و امكان استفاده رايگان كودكان زير هفت سال از خدمات هتل‌ها
  • رالي تور خانوادگي و قرعه‌كشي براي اهداي خودروهاي لوكس و گران‌قيمت
  • برگزاري كنسرت گروه‌هاي موسيقي با حضور هنرمندان مطرح كشور، اجراي استندآپ كمدي و ديگر رويدادهاي ويژه فرهنگي
  • قرعه‌كشي براي اهداي جوايز نقدي

در ضمن اگر تنها براي گردش در مراكز خريد كيش قصد سفر به اين جزيره را داريد، تابستان هم مي‌توانيد به آن سفر كنيد؛ زيرا تقريبا همه مراكز خريد مجهز به سيستم‌هاي تهويه مطبوع كاملا مناسب هستند.

بهترين زمان از نظر خلوت بودن و مناسب بودن هزينه سفر

جزيره كيش

توصيه مي‌كنيم فروردين ماه را براي سفر به كيش انتخاب كنيد؛ زيرا در اين فصل معمولا هم جزيره خلوت است، هم هواي جزيره مطلوب است و هم معمولا تورهاي ويژه ارزان‌قيمتي نيز در اين ماه ارائه مي‌شود؛ توصيه مي‌كنيم در هر زماني وسط هفته به اين جزيره سفر كنيد؛ ممكن است با اين كار برنامه‌هاي ويژه و شاد آخر هفته كيش را از دست بدهيد؛ اما اگر در روزهاي وسط هفته هم جزيره خلوت‌تر است و هم در حدود ۳۰ درصد در هزينه‌هاي سفر شما صرفه‌جويي مي‌شود ضمنا براي راحتي شما تيم سلام پرواز نور كيش نوروز 98 را براي شما آماده كرده با تمامي امكانات و با رعايت تمامي نكات امنيتي تفريحي به راحتي ميتوانيد سفر كنيد و لذت ببريد ...

در پايان لازم به ذكر است در صورتي كه مي‌خواهيد از تفريحات دريايي مانند شاتل، بانانا، غواصي، قايق‌ها و كشتي‌هاي تفريحي استفاده كنيد، حتما در زماني سفر كنيد كه مطمئن هستيد دريا طوفاني نيست؛ براي اطمينان از اين موضوع قبل از سفر خود سرعت وزش باد را در روزهايي كه در كيش هستيد، كنترل كنيد.

منبع

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.